Vi tænkte stort, vi handlede stort, og resultaterne har overgået alle vores vildeste forventninger.
Det, der gør denne kampagne unik, er den visionære tilgang og usædvanlige initiativer. Vi besluttede os for at samle 30 af de mest talentfulde content creators i Danmark til at optræde live på Verdens Største Live-shopping Show. På en scene fra POWER-butikken i Glostrup skabte vi noget, der aldrig er set før.
Vi spurgte os selv: "hvorfor skal man vente til Black Friday?" Målet var at få kunderne til at handle nu. Det gjorde vi ved at skabe noget unikt og spændende, som de ikke ville gå glip af. Vi planlagde og udførte Verdens Største Live-shopping Show, der blev et must-see event i sig selv. Sagt på anden vis skabte vi en oplevelse, der fangede vores målgruppes opmærksomhed og skabte en brændende lyst til at handle øjeblikkeligt.
Vi forenede generationerne og skabte en utrolig sammensmeltning mellem den ældre og den unge generation. Vores liveshow var en begivenhed, der bragte folk sammen i begejstring og glæde.
Sammen med vores talentfulde content creators og hundredvis af betalende gæster, skabte vi en atmosfære af sprudlende energi og spænding!
Og resultatet? Det taler for sig selv! Vi oplevede den 3. største omsættende weekend i POWER's historie, kun overgået af Black Friday 2022. Vores hjemmeside eksploderede med aktivitet - med en stigning på 116,8% i pageviews og 121% i antallet af unikke besøgende. Vi slog alle rekorder med en stigning på 102,72% i konverteringsraten og 5416 fantastiske transaktioner!
Men det stopper ikke der! Vi skabte et live-shopping show, som trak i alt 465.750 seere og genererede over 13,4 millioner likes på tværs af de sociale medier og power.dk. Vores engagement og tilstedeværelse nåede historiske nye rekorder og det blev det største live-shopping show i Norden.
Kampagnen er skabt i en tid hvor inflationen er høj og forbrugertilliden er lav, derfor betragter vi denne kampagne som en historisk vinder case.
I en tid, hvor den digitale udvikling har ændret spillereglerne for detailbranchen, er det vigtigere end nogensinde før, at følge med tiden og kunne tilbyde noget unikt og differentieret til kunderne. Vi ønskede ikke blot at følge de eksisterende trends, men at skabe vores egne. Vi ønskede at udfordre status quo og tage POWER til nye højder.
Derfor valgte vi at drage nytte af vores position og satse på et nyt format, der aldrig før var set. Vi besluttede os for at samarbejde med 30 af de mest talentfulde content creators i Danmark og invitere dem til at optræde live på Verdens Største Live-shopping Show. Dette var ikke bare en kampagne, det var en begivenhed i sig selv.
Vi var bevidste om, at forbrugernes opmærksomhed på de digitale medier er stærkt konkurrencepræget. Derfor valgte vi at inddrage content creators på en måde, der ville skabe autentisk og engagerende indhold på de forskellige platforme. Vi ønskede at bringe det bedste fra begge verdner og skabe en kampagne, der ville skille sig ud og skabe en dyb forbindelse til vores målgruppe.
En central del af vores strategi var at sammensmelte den unge generation med den ældre generation. Vi valgte at kombinere vores landsdækkende kampagne i alle 25 butikker med Verden Største Live-shopping Show. Det skabte et historisk resultat og vi formået at skabe en unik sammensmeltning i mellem vores online- og offline markedsføring.
Ved at tage denne udfordring op og kombinere det bedste fra begge verdener (den fysiske og digitale) lykkedes det os, at skabe en kampagne, der satte nye standarder for branchen. Vi skabte et helt unikt digitalt indhold i samarbejde med Social Works og FRIDAY, som ikke kun fulgte de nyeste trends, men også havde en dyb kobling i vores brand og værdier. Hele begivenheden overgik alle vores forventninger.
Denne kampagne har bevist, at det betaler sig at sigte efter højderne og bevæge sig på ukendt land. At forbrugerne er modtagelige og vilde med at man som virksomhed forener den fysiske detailhandel med et digitalt univers i form af et innovativt og engagerende live-shopping event.
Vores kampagne var rettet mod en bred målgruppe, der både omfattede den unge generation (gen-Z/millennials) og den ældre generation. Vi ønskede at appellere til de unge, der er ekstra aktive på de digitale medier og de ældre, der stadig favoriserer fysiske butiksoplevelser og traditionelle marketing-kanaler. Med fokus på at sammensmelte disse to generationer skabte vi en kampagne, der kunne engagere og tiltrække en bred vifte af mennesker.
Vi indså, at Gen Z er en generation, der værdsætter autenticitet, personlig forbindelse og unikke købsoplevelser. De er ikke kun passive forbrugere, men aktive deltagere i det digitale landskab. De er vant til at interagere med influencers og content creaters og forventer autentiske og engagerende købsoplevelser.
Vores målgruppeindsigt viste også, at den ældre generation er interesseret i at lære og følge med i de nyeste trends og teknologier. De bestræber sig efter at være en del af den digitale udvikling og ønsker at deltage i spændende begivenheder men samtidig gøre attraktive og gode køb.
Med denne indsigt udviklede vi en strategi, der kunne appellere til begge målgrupper. Vi drog fordel af POWER's position i markedet og brugte content creators i et nyt format, der aldrig før var set.
Vi sørgede for, at vores indhold blev distribueret på samtlige kanaler for at nå vores brede målgruppe bedst muligt. Vi brugte sociale medier til at skabe engagement og deling af indhold. Samtidig anvendte vi også traditionelle markedsføringskanaler og direkte kommunikation via vores CRM i håb om at skabe en større bevidsthed og interesse for kampagnen.
Timingen har været en afgørende faktor for succesen af denne kampagne. I en tid, hvor inflationen er høj, og forbrugertilliden er lav, er konkurrencen om kunderne særlig intens. Det var derfor et modigt valg at lancere kampagnen i en normalt stille periode for vores branche, som april og maj i særdeleshed er. Men ved at vælge dette tidspunkt skabte vi også ekstra opmærksomhed og differentiere os fra konkurrenterne.
Ti dage før kampagnestarten begyndte vi at udrulle et kommunikationsspor med budskabet "stop med at køb". Vi opfordrede vores kunder til at vente med at købe elektronik og hvidevarer, ved at signalere vi havde noget stort i vente. Den aggressive kommunikation var også et mål om at få kunderne til at overveje køb i andre brancher.
Dette skabte en forventning og nysgerrighed blandt vores målgruppe, samtidig med at det bidrog til at skabe en fornemmelse af at der var noget helt ekstraordinært ved denne kampagne.
I perioden fra ”stop med at køb” kommunikation og frem til kampagnestarten distribuerede vi 75 forskellige stykker content på sociale medier. Dette inkluderede en stærk herofilm, der opnåede imponerende 2.884.000 eksponeringer på tværs af sociale medieplatforme. Vi aktiverede også de 30 content creator, som hver især lanceret 2 gange indhold på deres egne profiler. Dette øgede vores rækkevidde og skabte en bredere opmærksomhed omkring kampagnen.
Vi drog fordel af hele vores marketingmix, herunder e-mail, sociale medier, TV, tilbudsavis osv. for at sikre en omfattende og konsistent eksponering af budskabet. Ved at anvende disse forskellige kanaler kunne vi nå vores målgruppe på forskellige touchpoints og øge chancerne for at ramme dem i deres købsbeslutningsproces.
På selve lanceringsdagen oplevede vi kø foran alle POWER-butikker i hele landet. Denne fysiske interesse og begejstring fra kunderne, var et bevis på, at vores strategi og timing havde skabt en stærk effekt. Kl. 15.00 gik Verdens Største Live-shopping Show i luften. Hele 465.750 seere så med på tværs af Facebook, TikTok, Power.dk og plutoTV.
Vores kampagne var inspireret af vores tidligere succes med at skabe hype omkring vores butiksåbninger. Men i stedet for at gøre det i én butik havde vi et ønske om at inddrage alle vores butikker og lave en national kampagne for at fejre POWER's 8-års jubilæum.
Vi sigtede efter at skabe en "fear of missing out" tematik, hvor vores målgruppe ville føle sig motiveret til at deltage og være en del af vores kampagne. Vi drog fordel af denne strategi til at skabe en spænding og forventning for vores live-shopping show og de eksklusive tilbud, der blev præsenteret.
Vores strategi for kampagnen var baseret på en effektiv sammensmeltning mellem det fysiske og digitale univers. Vi ønskede at udnytte de forskellige medieplatforme og spille på deres individuelle præmisser for at skabe en autentisk og engagerende oplevelse for vores målgruppe.
Et afgørende element var at sammensmelte den kommende generation med den ældre generation. Vi ønskede at skabe en bro mellem forskellige aldersgrupper og sikre, at vores budskaber og tilbud appellerede til en bred vifte af mennesker. Ved at finde den perfekte balance mellem brugen af den traditionelle- og moderne markedsføring skabte vi en kampagne, der talte til både vores nuværende- og nye kunder samt åbnede en mulighed for fremtidige segmenter i markedet.
En central del af strategien var at bruge content creators på relevante platforme. Vi aktiverede 30 talentfulde content creators, der hver bidrog med deres eget unikke indhold. Dette gav os mulighed for at nå ud til vores målgruppe på en autentisk måde og udnytte deres indflydelse på sociale medier.
Denne strategiske tilgang, der omfattede brugen af content creators, omhyggelig medieudvælgelse, liveshopping og en ”perfekt” timing, bidrog til kampagnens succes. Vi formåede at skabe en unik og engagerende oplevelse, der samlede det bedste fra både det fysiske og digitale univers.
Den 3. største omsættende weekend i POWERs historie 72,5 millioner kroner i omsætning.
*kun overgået af Black Friday 2022
Det største live-shopping show i Norden, målt på engagement og antal seere.
Pageview på hele power.dk: 586.099 (stigning på 116,8%)
Unikke besøgende på hele power.dk: 419.912 (stigning på 121%)
Pageviews på /aktuelt + /live: 89.339 (stigning på 904% )
Unikke besøgende på /aktuelt + /live: 70.316 (stigning på 783,1% )
Konverteringsrate: 3,46% (stigning på 102,72%)
Transaktioner: 5416 (stigning på 302,79%)
CRM
kundeklub permissions indsamlet via "Tøm En Power Butik: 54.732 deltagere
Breaking nyhedsbrev af kampagnen
36,5% Open rate
16,1% CTOR
2,7% Conversion rate
Samlet overblik over liveshow på tværs af alle kanaler Facebook, TikTok, Power.dk & PlutoTV.
465.750 seere
13.4 millioner interaktioner
74T 22M live sendetid
12.200 kommentarer.
Samlet på de 30 content creators
8.030.000 eksponeringer
93.095 likes
6.056 kommentarer
2.299 savings
Herofilm
2.884.000 eksponeringer på tværs af sociale medier
31.842 Interaktioner på tværs af sociale medier