TV2 News – Bedst på Breaking & Live

Den Danske Reklameskole

for

TV2 News

Kategori :

Startdato:

01/01/2024

Slutdato:

27/01/2024

Hvorfor er denne kampagne en vinder

Denne kampagne er en vinder, fordi den på en enkel måde fortæller, at TV2 News er bedst på breaking og live ved at udnytte bussens form og farve som en breaking-bjælke og bussens harmonika-sektion til at lege med ordspillet.

Kampagnens formål

Fange opmærksomheden hos folk i bybilledet og fastslå, at TV2 News er de første og bedste til at breake nyheder og sende live, ved at bussen breakede nyheder, mens den kørte gennem København.

Målgruppe og målgruppeindsigt

Alle dem, der færdes i bybilledet. Når man kører med bus, har man i høj grad mulighed for at opdatere sig på nyheder uden at blive forstyrret. Og det er lige netop her, at vi er tilbøjelige til at hive mobilen op af lommen og få et overblik over de seneste nyheder.

Timing og Dosering

1 fuldfolieret bus højreside i 4 uger

Strategi

Strategien har været at lave en kampagne, der i sin enkelhed illustrerer en effektiv brug af bus-mediet, der skaber blikfang.
Denne idé cementerer, at TV2 er bedst på breaking og live ved at tage udgangspunkt i bussens form og farve.

Resultater

390.000 eksponeringer i perioden, hvor bussen kørte, samt positive reaktioner på sociale medier.

TV2 News

Jesper Andersson

Senior Brand Manager

Den Danske Reklameskole

Amanda Ulrikke Petersen

Kreativ

Mads Kalb Møller

Kreativ

Vivian Mladenovski

Kreativ

Jonas Gammeltoft

Kreativ

Naja Bergstrøm Poulsen

Kreativ

Samarbejdspartnere


Watch Video

Oplever du problemer med votering?

Nedenstående kan afhjælpe dine udfordringer.