TREO – LAD IKKE HOVEDPINEN TRÆKKE UD

Havas Danmark A/S

for

Viatris

Kategori :

Startdato:

04/03/2023

Slutdato:

04/06/2025

Hvorfor er denne kampagne en vinder

Harmonika-bussens bøjelige midterdel er det perfekte billede på en hovedpine, der føles som om, dit hoved bliver trukket og vredet af led. Ikke mindst, når bussen drejer og bevæger sig, kan man genkende smerten fra hovedpinen.
Overskriften, ”Lad ikke hovedpinen trække ud”, spiller naturligvis både op ad Treo’s hurtige virkning samt harmonika-bussens bevægelighed og evne til at trække sig sammen.

Kampagnens formål

Med udformningen omkring bussens harmonika-sektion, opnår kampagnen en meget taktil materialisering af en genkendelig smertefølelse, som Treo kan afhjælpe, og kampagnen rammer en tid, hvor der i den grad er mange ting, der kan fremkalde hovedpine.

Målgruppe og målgruppeindsigt

Alle, 18+. Hovedpine er et uundgåeligt vilkår for de fleste. Nogle hovedpiner er uforskyldte, andre er selvforskyldte, men fælles for alle hovedpiner er, at jo kortere de varer, des bedre.

Timing og Dosering

1 fuldfolieret bus højreside i 4 uger - Uge 14-17, 2023

Strategi

Treo er et brand, som er relevant for en meget bred målgruppe, da alle har smerter og hovedpine fra tid til anden og bussen er en oplagt måde at aktivere brandets fortælling, lidt mere levende end det ellers kan lade sig gøre i de gængse kanaler. Med udformningen omkring bussens harmonika-sektion, opnår kampagnen en meget taktil materialisering af en genkendelig smertefølelse, som Treo kan afhjælpe, og kampagnen rammer en tid, hvor der i den grad er mange ting, der kan fremkalde hovedpine.

Resultater

390.000 eksponeringer på de 4 uger hvor buskampagnen kørte.

Viatris

Louise Kjellerup

Brand Manager OTC

Havas Danmark A/S

Nicolas West Rafn

Art Director

Mikkel Wargo

Copy

Henriette Henriksen

Final Art

Frederik Kampmann Nielsen

Account/Planning

Samarbejdspartnere


Oplever du problemer med votering?

Nedenstående kan afhjælpe dine udfordringer.