Se venligst video før gennemlæsning af casen;
TV 2 Danmarks Tinka DeepScreen DOOH-kampagne er et perfekt eksempel på, hvordan man er lykkedes med at rykke grænsen for, hvad der er muligt inden for outdoor-annoncering. Ved hjælp af den nyeste live-action deepscreen teknologi har vi skabt en helt unik helhedsoplevelse, der tog publikum med ind i TV 2's populære julekalenderunivers og skabte en mindeværdig oplevelse for både børn og voksne.
Kampagnen markerede samtidig startskuddet for live-action anamorfisk indhold i hele Norden, og det var første gang at DOOH-indhold blev skabt med denne form for teknologi i både Danmark og Norden. Det skete ved brug af en specialbygget scene med grønt lærred til optagelse af live 3D-sekvenser med de virkelige karakterer fra Tinka og Sjælens spejl. Hver enkelt detalje blev omhyggeligt overvejet og til sammen skabte det en realistisk og fordybende oplevelse for publikum. Resultatet fremgår af casens video og fremhæver det høje niveau af kreativitet og teknisk ekspertise, der ligger til grund for kampagnens imponerende resultater.
Kampagnen fortjener derfor at blive nomineret til en pris for sin kreativitet og tekniske innovation, der har tiltrukket massiv opmærksomhed fra marketingbranchen i både Danmark og udlandet. Vigtigst af alt gav kampagnen en masse børnefamilier en unik og uforglemmelig oplevelse og vakte deres nysgerrighed for at se TV 2's Tinka og Sjælens Spejl.
Aktiveringen har haft til formål at sætte en ny standard for, hvad der er muligt inden for anamorfisk (DeepScreen) Live Action-indhold med ægte skuespillere. Kampagnen skulle derfor udfordre status quo inden for DOOH og skabe innovativt indhold, der var så banebrydende, at det fungerede som fantastisk PR for TV 2. Kampagnen havde derudover til formål at aktivere en masse børn og familier i Fields, og give dem en unik oplevelse af at se Tinka og Sjælens Spejl komme til live gennem en smuk og livlig DOOH-fortælling.
1) Det var af afgørende betydning for TV 2 at fange opmærksomheden hos børnefamilierne, der var den primære målgruppe for 'Tinka og sjælens spejl'
2) Den anden målgruppe var marketingbranchen, hvor vi igennem en PR-indsats ønskede at vise, hvordan TV 2 som koncern og mediehus fører an i udviklingen og anvendelsen af den nyeste markedsføringsteknologi
Kampagnen blev afviklet op til og under lanceringen af TV 2's Tinka og Sjælens Spejl-julekalender med et høj Share of Voice for at skabe gennemslagskræft og opmærksomhed i et af Danmarks største storcentre under julehandlen. Derfor blev beslutningen taget om at afvikle kampagnen i Field's, et af Danmarks største shoppingcentre, hvor utallige familier passerer igennem i den travle juletid. Dette valg sikrede direkte eksponering over for målgruppen og skabte en oplevelse, de ville huske.
Strategien var todelt og havde en klar vision for succes.
1) Først og fremmest ønskede vi at skabe engagerende indhold specifikt rettet mod børnefamilier i Fields og give dem en unik og uforglemmelig oplevelse. Vi ønskede at efterlade et dybt indtryk hos både børnene og deres forældre og vække deres nysgerrighed for at se TV 2's Tinka og Sjælens Spejl.
2) Samtidig var vores mål at udfordre status quo og skabe innovativt indhold, der var så banebrydende, at det fungerede som fantastisk PR for TV 2. Vi ønskede at vise, hvordan TV 2 som koncern og mediehus fører an i udviklingen og anvendelsen af den nyeste markedsføringsteknologi. Dette involverede samarbejde med flere aktører, der løbende delte indhold om udviklingen af kampagnen på sociale medier med håbet om at fange branchens opmærksomhed og skabe en samtale om den innovative tilgang og tekniske ekspertise.
Kampagnen har bevist, at valg af format kan have indflydelse langt ud over en enkelt placering.
Opmærksomheden omkring den specielle aktivering spredte sig nemlig lynhurtigt og nåede langt ud over Danmarks grænser. Kampagnen har ført til international anerkendelse af den innovative brug af DeepScreen hos en række marketingpublishere, herunder The Drum's 'Ad of The Day' (13. december 2022) og '10 bedste 3D-billboards' (2022). The Drum er en førende global udgiver inden for marketing- og medieindustrierne med over 1 million læsere. Andre publikationer inkluderer More About Advertising, Little Black Book og Sixteen-Nine. Desuden var Tinka DeepScreen-kampagnen finalist til OBIE Awards USA i kategorien 'Specialty Category – International' og nomineret til en pris for "best use of technology" ved Promax Awards.
Aktiveringen har sat en ny standard for, hvad der er muligt inden for anamorfisk (DeepScreen) Live Action-indhold. Men det vigtigste er, at kampagnen har formået at aktivere en masse børn og familier i Fields, der fik en unik oplevelse af at se Tinka og Sjælens Spejl komme til live gennem en smuk og livlig DOOH-fortælling.
Ved at differentiere vores tilgang og appellere til både børnefamilier og marketingbranchen, har kampagnen formået at skabe både dybde og bredde i sin rækkevidde og så er vi ydmygt begejstrede over den respons, vi har modtaget fra begge målgrupper.