Når sygdom og sløjheden i befolkningen er på sit højeste, kommer bussen, forklædt som en kæmpe Kleenex-pakke, de syge danskere til undsætning. Med et kløgtigt ordspil spreder bussen smil under løbende næser i de kolde vinter- og forårsmåneder, og gør danskere opmærksomme på et trofast brand, der er klar til at tørre de selv de største busser.
Formålet med Kleenex-kampagnen var at fremhæve Kleenex som det oplagte valg af lommetørklæder til at hjælpe danskere gennem forkølelses- og allergisæsonen. Bussen var trykket som en kæmpe version af den velkendte lommetørklædepakke i balsamudgaven, som desuden er bestseller, med taglinen ”til de helt store busser’’. En stor pakke skal der til, når kulden er værst og man står tæt i offentlig transport med løbenæser. Med taglinen spilles der på dobbeltbetydningen af ordet "busser," hvilket skaber en humoristisk og mindeværdig forbindelse mellem Kleenex og behovet for et lommetørklæde.
Målgruppen er sygdomsramte og vintertrætte danskere. Behovet for lommetørklæder i de kolde måneder kan være stort, og her kommer en gammel kending til undsætning.
Buskampagnen kom på gaden i starten af marts som ligger inde for influenza- og forkølelsessæsonen. Derudover begynder foråret, som også markerer starten på allergisæsonen for mange mennesker. Derved forbliver Kleenex top of mind for forbrugerne, når de har mest brug for lommetørklæder. Kampagnen bestod af en fuldfolieret bus højreside i 4 uger - Uge 11-15, 2024
Et lille ordspil om snot danner grundlaget for kampagnen, som gennem humør positionerer Kleenex som den nødvendige og pålidelige makker til at håndtere de udfordringer, som sygdom og allergier bringer. Med ordspillet, der bruger dobbeltheden af ordet ’’busser’’, udnytter kampagnen bussen som medie, og skaber en humoristisk forbindelse mellem sygdom og løsningen, som er en Kleenex.
Bussen fik 390.000 eksponeringer på de 4 uger hvor den var på gaden.