The Have a Break Bus

Defining Brands

for

Nestlé

Kategori :

Startdato:

15/01/2024

Slutdato:

11/02/2024

Hvorfor er denne kampagne en vinder

Kampagnen er en vinder, fordi den kreativt anvender bussens knæk på midten til at aktivere KitKat-produktet og den ikoniske break-tagline, der har fulgt brandet siden 1958. Budskabet og eksekveringen er skåret ind til benet, hvilket gør den æstetisk, simpel og let at forstå. Samtidig italesætter eksekveringen bussen positivt som en mulighed for pause, og derved minder den os om noget helt basalt, vi alle kan glemme i en travl hverdag: Husk en pause.

Kampagnens formål

Formålet med ’The Have a Break Bus’ er at brande KitKat ved at invitere til at nyde en velfortjent pause – fuldstændig som det var tiltænkt i 1935, da KitKat blev lanceret for at give fabriksarbejdere et break i den hårde arbejdsdag.

Målgruppe og målgruppeindsigt

Målgruppen er personer mellem 18 og 40 år, der er ”pre-family” eller er familier med små børn. De er ofte på farten og prøver at balancere en tætpakket hverdag med karriere, venner, familie og fritidsinteresser.

Timing og Dosering

Bussen var en fuldfolieret højreside, som kørte fire uger i 2024 (uge 3-6).

Strategi

En pause kan se forskellig ud for forskellige mennesker, men de har det til fælles, at det er en mulighed for at trække vejret, lade skuldrene sænke sig og nyde et øjebliks frihed. KitKat er symbolet på pause, og strategien er at invitere til en pause ved at aktivere den ikoniske tagline med bussens knæk på midten.

Bussen var det oplagte medie, fordi målgruppen ofte færdes i bybilledet, hvor bussen har sin rute. Og invitationen til en pause kan man have brug for, uanset om man er ved Hovedbanen eller Operaen. Samtidig kan bussen i sig selv være en mulighed for et break.

På designsiden var der en klar sammenhæng mellem bussens røde felt og KitKats fuldfarvede røde flader. Det gav anledning til at lave et stilrent design, hvor den røde farve fik mulighed for at fylde hele bussens ene langsige.

Resultater

500.000 eksponeringer gennem de fire uger, buskampagnen kørte.
Bussen blev herudover delt i hele verden, fra USA og europa, til Asien og Australien.
Fx. Ads of the world, The Drum og MOM (Mad over marketing)

Nestlé

Sebastian Ørting-Vester

Brand Manager

Defining Brands

Mads Trondhjem Haakansson

Creative

Mathis de Melo Lundegaard

Creative

Louise Lahn

Creative

Mie Falkenstrøm

Creative

Samarbejdspartnere


Billeder

Watch Video

Oplever du problemer med votering?

Nedenstående kan afhjælpe dine udfordringer.