Smelly Bus

Bates VML

for

REXONA

Kategori :

Startdato:

01/04/2024

Slutdato:

28/04/2024

Hvorfor er denne kampagne en vinder

Det er en udfordring for anti-perspirant brands som Rexona at demonstrere behovet for deres produkt på en kreativ vis. Men reklame gør det muligt for brandet at bruge humor, der kan dramatisere behovet for at bruge produktet, særligt for mænd. Ved at bruge vinduesfolie skabte vi en optisk illusion, der førte den kreative idé godt igennem pendlertiden, uanset hvor mange rejsende, der tog med bussen.

Kampagnens formål

Kampagnens formal var at fremhæve behovet for en effektiv anti-perspirant, selv i det kolde måneder, hvor tykke lag tøj dækker kroppen.

Målgruppe og målgruppeindsigt

Mænd i alderen 17-30 år. Sekundært mænd 30+.
Research viser at mænd fra målgruppen ofte glemmer at vaske sig og bruge anti-perspirant i vintermånederne, fordi de tror at de skal bruge mindre duftbeskyttelse i den kølige tid.

Timing og Dosering

Vi valgte vintermånederne, hvor kampagnens budskab er mest relevant – og 1 lokal buslinje, der gav kampagnen mest mulig gennemslagskraft til målgruppen.

Strategi

Traditionelt fokuserer anti-perspiranter på forår og sommer, hvor de varme temperaturer og vejret er hovedsæsonen for produktet. Men Rexona valgte at bryde med den traditionelle tilgang til årshjulet ved at fokusere på en Blue Ocean Strategi, der satte lys på de kolde vintermåneder. Et skift i markedets syn på produktet – og en mulig målgruppeudvidelse.

Resultater

Bussen har fået 390.000 eksponeringer gennem de 4 uger, kampagnen er kørt.

REXONA

Johanna Virsiheimo

Nordic Brand Manager

Bates VML

Simon Wooller

Creative Director

Anders La Cour

Grafisk Designer

Samarbejdspartnere

Kim Tonning
Fotograf

Oplever du problemer med votering?

Nedenstående kan afhjælpe dine udfordringer.