Udover at tale ind i og formidle ZOOs nye strategi, benytter bussens design sig af bussens
funktionalitet og bruger bussens døre til at illustrere hvordan panterkamæleonen jager og, i
dette tilfælde, åbner og lukker dørene for af- og påstigende passagerer. Derudover opmuntrer
de flotte kamæleoner til samtale. Hvor mange børn mon har fået forklaret hvad en kamæleon er
efter de har set denne bus?
At skabe opmærksomhed omkring Zoologisk Haves nye strategi, og sætte fokus på ellers
oversete arter, samt underholde folk der ser og benytter sig af bussen. Kampagnen giver
derudover anledning til samtale om den afbilledede art, nemlig panterkamæleonen, og
efterlader de, der oplever den, oplyste og nysgerrige på nye arter og på ZOO, hvor
panterkamæleonen i øvrigt kan opleves.
Vi arbejder med danskere i bybilledet. Pendlere, billister og turister, der alle har det til fælles, at
de bevæger sig i trafikken. Bussen kører på linje 7A, som kører langs Vesterbrogade fra
Hovedbanegården til Rødovrehallen, og tæller ZOO København blandt sine stop.
Bussen kører i marts på bagkant af lanceringskampagnen for ZOOs nye strategi, Sammen Passer
Vi På Verdens Dyr, som den taler direkte ind i.
Ved at fokusere på en underbelyst dyreart, understøtter bussen ZOO Københavns overordnede
strategiske platform: Sammen Passer Vi På Verdens Dyr, som fokuserer på ZOOs arbejde med
bevarelse af truede dyrearter samt formidling og uddannelse om verdens dyr, store som små.
Op til 500.000 eksponeringer