Netto – Irma

Brandhouse/Subsero

for

Netto

Kategori :

Startdato:

06/09/2022

Slutdato:

13/09/2022

Hvorfor er denne kampagne en vinder

Kampagnen er en vinder, fordi den lykkedes at få Netto til at gå viralt med en simpel outdoor. Med et enkelt budskab og en strategisk placering aktiverede Nettos koncept 'livet er dyrt' på enkleste vis - hvilket hurtigt fik danskernes opmærksomhed og skabte både omtale og diskussion på tværs af platforme og medier.

Kampagnens formål

At aktivere Nettos prisopfattelses-koncept på en måde, der ville skabe PR og omtale.

Målgruppe og målgruppeindsigt

Netto henvender sig til hele Danmark - dog i særlig grad til personer med indkøbsansvar i familierne, som har en større basket size. "Livet er dyrt" er baseret på tesen om, at vi som danskere har vænnet os til (men stadig er meget bevidste om), at alting er ualmindeligt dyrt. Både de store ting som skat, ejendom og bilafgifter til de små ting som café-kaffen eller parkeringsbilletten. I netop denne sammenhæng talte vi både drillende til Irma-forbrugeren, men i lige så høj grad også til alle dem, der køber det meste på budget, så man har råd til at købe de ekstra lækre varer i IRMA.

Timing og Dosering

Kampagnen kørte på outdoor d 6/9 2022 og en uge frem på Nørreport st, Trianglen på Østerbro og alm. abribus.

Strategi

Vores koncept "livet er dyrt - gå i Netto" præsenterer Netto som den bedste kur mod alle de ubehagelige udgifter og alt for dyre ting, der kendetegner danskernes hverdag. Konceptet giver os muligheden for at tale om og omkring et væld af situationer, der er unødvendigt eller ubehageligt dyrt. For at opnå størst effekt, organisk omtale og deling har vi haft et stort fokus på at kommunikere aktuelt og kontekstuelt. Da vores målgruppe samtidig er bred, har vi især brugt Outdoor som medie for kontekstuelle eksekveringer.

Resultater

Netop denne OOH har høstet uovertruffen samtale og omtale - både på sociale medier og i danske medier. Mens det er svært at måle den isolerede effekt af en outdoor, taler de tal, vi kan måle, for sig selv.

Med omtale i blandet andet GO Morgen Danmark, på EB.dk, BT.dk, i Politiken og Jyllandsposten og flere stories på Anders Hemmingsens Instagram-story har vi kunne tælle sammen til over 10 mio samlede potentielle visninger.

Netto

Katrine Werling

Marketingchef

Maj-Brit Kjærgaard

Project manager, marketing

Tenna Riis Sørensen

Project manager, marketing

Brandhouse/Subsero

Jeppe Ritz

Creative Director

Louis Pilmark

Creative Director

Lise Charlotte Lewald

Creative

William Ditlev Barfoed

Creative

Felix Binggeli

Client Director

Jeanette Krarup

Senior Project Manager

Samarbejdspartnere


Watch Video

Oplever du problemer med votering?

Nedenstående kan afhjælpe dine udfordringer.