Kampagnen er en vinder, fordi den formår at dramatisere et produkt, som er lavinteresse – lige indtil man står og mangler det. Der er tale om en klassisk krydside: Hvad har en bus tilfælles med lusekur? Svaret er myldretid. Som en velkommen bonus var vi med til at afstigmatisere hovedlus: Dem kan man få, uanset om man bor i Avedøre eller Hellerup – de to bydele, linje 1A forbinder.
Formålet var ganske enkelt at øge synligheden af Apotekets produkter. Og med placeringen på 1A, en af Movias mest benyttede buslinjer, fik vi masser af øjne på Apotekets. Men hvilke produkter? Det skulle selvfølgelig være lusemiddel og -shampoo – for nogle gange er det myldretid på linje 1A. Og andre gange er det i hovedbunden.
De fleste af os kender følelsen. Blot ved at tænke på lus, begynder hovedbunden at klø. Vi benyttede os af denne menneskelige indsigt og italesatte lus i en kontekst, hvor man som passager i myldretiden kan komme til at stå tæt på andre mennesker.
Timing og dosering var begrænset til de 4 uger, hvor Outdor Stafetten gav os taletid. Men lus kan man få hele året, så timingen var ikke afgørende.
Apotekets er apotekernes eget brand, og produkterne er udviklet med udgangspunkt i apotekernes særlige viden, indsigt og erfaring. Det er derfor, Apotekets plejer at sige Viden til forskel. Men på en busreklame er der ikke plads til meget videnstunge budskaber. Derfor gjorde vi noget andet, end vi plejer og gjorde det kort og talte til følelserne.
Kampagnen er en synlighedskampagne, så vi ikke har målt resultater. Men med et årligt passagertal på 5,6 mio. er linje 1A en af Movias mest benyttede buslinjer.