KiMs Remix – K for Fest

OMD & WPD

for

KiMs

Kategori :

Startdato:

07/04/2025

Slutdato:

30/04/2025

Hvorfor er denne kampagne en vinder

KiMs er lig med smag, knas og spas og har i mange år været det fortrukne snackbrand til fester og sociale arrangementer. Men i et marked med faldende loyalitet og usædvanlig høj priselasticitet, er der behov for at øge relevans og top of mind hos forbrugerne – og særligt de unge. Derfor lancerer KiMs en nyskabende Remix-kampagne i samarbejde med den internationale DJ-stjerne Martin Jensen, der skal sikre øget mental og fysisk tilgængelighed over sommeren, hvor festivalsæsonen er på sit højeste.

Med kampagnen serveres en produktlancering til de festivalglade snackelskere – to nye, uimodståelige Remix-varianter, Cola Sour og Chili Lime. Smage fra andre hypede kategorier, nu på chips, som bare må prøves! Lanceringen sker som en del af et tæt colab, hvor Martin Jensen remixer sine to største hits; All I Wanna Do & Solo Dance, der både lægger navn til- og kan høres via den nyeste AR-teknologi på poserne. Kampagnen har et klart mål: At gøre KiMs til den naturlige ledsager til sommerens fester og festivaler!

OOH-indstillingen hér er en vinder, da den formår at udnytte mediets fulde potentiale.
En festbus, der ruller gennem de københavnske gader, forvandlet til en gigantisk Remix-højtaler, som spreder både smil og feststemning i bybilledet. Posernes højtalerdesign er nemlig ikke en tilfældighed – det er nøje udviklet som en central del af kampagnestrategien fra dag ét. Det visuelle koncept foldes ud på festbussen, hvor hjulene er forvandlet til ’left’ og ’right’ højtalere, der hver især repræsenterer en Remix-variant: Solo Dance og All I Wanna Do. Et kreativt greb, der forener smag, musik og fest i ét stærkt visuelt udtryk, der sørger for at få danskerne i den rette feststemning over sommeren!

Kampagnens formål

KiMs er den suveræne markedsleder i Danmark, og en stor del af succesen skyldes det vedvarende fokus på produktudvikling og nyskabende kampagner, der underholder og engagerer KiMs’ mange fans og forbrugere. Denne kampagne er endnu et stærkt bevis på netop den tilgang, og formålet var således:

1. At skabe relevans og synlighed over sommeren via en lancering af to limited editions varianter, der i tæt samarbejde med Martin Jensen kunne være med til at skabe feststemning, top of mind og øge salget i den givne festivalperiode.
2. At styrke engagement og øge brandlove til KiMs gennem en aktiverende kampagne, hvor forbrugerne kunne få en AR-oplevelse via poserne, stemme på deres favorit og samtidig vinde eksklusive præmier til sommerens festivaler og en privatfest med Martin Jensen som DJ.

Målgruppe og målgruppeindsigt

Danskerne elsker KiMs – og det kan mærkes! Med en top of mind på 70% og en penetration på 82,2% (Kauza Shopperdata sidste 12 måneder, er KiMs en fast del af danskernes hverdag og til festlige lejligheder. Brandets mange loyale fans forventer ikke blot gode produkter, men også løbende innovative- og kreative kampagneeksekveringer – som i høj grad driver kategorivækst og øget markedsandele. Remix-kampagnen er skræddersyet til at engagere et bredt publikum med særligt fokus på den unge målgruppe 18-29 år.

Som markedsleder – og med et prispunkt, der oftest ligger væsentligt over konkurrenternes – er det afgørende, at KiMs differentierer sig og kontinuerligt leverer værdi ud over det sædvanlige. Derfor er både produktinnovation og oplevelsesbaserede kampagner kerneelementer i KiMs’ brand strategi.

Den afgørende indsigt bag Remix-kampagnen er dermed, at kombinationen af produktnyheder og bred folkelig aktivering ikke bare styrker brandet – det driver direkte salgsvolumen og markedsvækst. Med en stærk position som markedsleder og Danmarks mest innovative brand er det essentielt, at KiMs differentierer sig gennem nytænkning og engagement, der skaber hype og sikrer maksimal impact. Kampagnens strategiske tilgang udnytter KiMs’ høje målgruppeloyalitet og stærke penetration - og omsætter opmærksomhed til konkret forbrugerhandling.

Timing og Dosering

KiMs Remix-kampagne løber af stablen i foråret 2025. Midtpunktet var den iøjnefaldende KiMs festbus, der kørte gennem København i ugerne 15–18 – perfekt timet som optakt til sommerens fede festivaler, Royal Run, og under den velkendte gadefest; Distortion! Forbrugerne kunne deltage aktivt i kampagnen ved at holde kameraet over poserne og opleve AR-festen, der med det samme musikken spillede, udviklede sig til en konkurrence, hvor forbrugerne kunne vinde fede præmier. Med budskabet ’Scan, lyt og vind fede præmier’ blev det gjort klart, at Remix-varianterne ikke bare var en snack – det var starten på en fest for både ører og smagsløg!

Strategi

Out of Home en nøglekanal i kampagnestrategien, da der skulle skabes maksimal synlighed omkring produktlanceringerne og samarbejdet. Den fulde busfoliering gav kampagnen et stærkt visuelt aftryk i bybilledet. Valget af netop dette OOH-medie var samtidig en kreativ mulighed for at bringe KiMs’ nye højtalerposer til live på en nyskabende måde, der vakte både opsigt og smil i de københavnske gader! På den måde formår KiMs at udnytte mediet på en kreativ og effektfuld måde.

Kampagnen er således et anderledes og iøjnefaldende take på en produktlancering, hvor de to genkendelige varianter ruller gennem gadebilledet – bogstaveligt talt – som højtalere på hjul. Et stærkt eksempel på, hvordan OOH-mediet kan aktivere høj synlighed i byens rum!

”K for fest”, som blev kommunikeret på bussen, er en del af KiMs’ overordnede positioneringsstrategi:
at skabe øget brand salience i alle relevante forbrugssituationer. Målet er klart – KiMs skal være en naturlig del af danskernes festlige øjeblikke, når der skal snackes og hygges! Det strategiske samarbejde med DJ Martin Jensen understøtter netop dette og cementerer KiMs som et brand, der forstår at leverer på fest, fællesskab og feel-good stemning!

Resultater

KiMs’ nye Remix-kampagne har skabt massiv synlighed i Københavns gader og er blevet set af tusindvis af mennesker. Bussen har været et visuelt højdepunkt – den har bidraget direkte til kampagnens overordnede mål: at øge relevansen, top of mind og ikke mindst salget af produktnyhederne.

Festbussen har skabte opmærksomhed og genkendelighed på utraditionelle steder i gadebilledet.
De samlede kampagneresultater tæller blandt andet:
1. +200.000 solgte poser på de 3 første kampagneuger!
2. Brugen af AR-teknologien på poserne har engageret forbrugerne med en gennemsnitlig interaktionstid på hele 61 sekunder! (ix. 147 over benchmark)
3. Kampagnen har opnået +15 millioner visninger i kampagnens første 3 uger - og både forbrugere og influencere har engageret sig aktivt på TikTok med smagstests af de to ReMix-varianter. Se vedhæftede eksempler.

KiMs

Ann Sophie Berg

Head of Consumer Marketing

Line Damsgaard

Senior Brand Manager

Anne-Sofie Sander

Digital Media Manager

Anne Rahbek Petersen

Marketing Koordinator

OMD & WPD

Jane Sørensen

Executive Director (OMD)

Emma Høst

Client Manager (OMD)

Nicolai Graae

Digital Client Director (OMD)

Karina Malling

Head of Print & OOH (OMD)

Amalie Rosaline Jensen

Digital Account Planner (OMD)

Emilie Hansen

Social Activation Specialist (OMD)

Christian Boel

Contact Director (OMD)

Morten Sune Jonas

CCO & Partner (WDP)

Lasse Bækbo Hinke

Creative Director & Partner (WPD)

Christina Voldby

Projektleder (WPD)

Philip Johansen

Loud Colors

Samarbejdspartnere


Oplever du problemer med votering?

Nedenstående kan afhjælpe dine udfordringer.