HVORFOR FLAGER BUSSEN?

DMJX Kreativ Kommunikation

for

Google

Kategori :

Startdato:

03/04/2023

Slutdato:

30/04/2023

Hvorfor er denne kampagne en vinder

Den er uventet, overraskende og rammer en kongeindsigt. Det er præcis det der sker, når man ser en bus med flag. Eksekveringen er helt clean og simpel.

Kampagnens formål

Mediebureauet Carat’s analyser viser, at 22 pct. søger videre på nettet efter eksponering via outdoor medier. Eksekveringen fra DMJX er således meget relevant. Denne idé gør folk opmærksom på, at man kan finde selv de mest tilfældige ting på Google, og samtidig minder brugerne om, at svaret aldrig er længere væk end ét enkelt spørgsmål.

Målgruppe og målgruppeindsigt

Alle der bevæger sig i bybilledet.

Timing og Dosering

1 fuldfolieret bus højreside i 4 uger

Strategi

Alle bruger Google, men de fleste gange gør man det på autopilot. Denne idé gør folk opmærksom på, at man kan finde selv de mest tilfældige ting på Google, og samtidig minder brugerne om, at svaret aldrig er længere væk end ét enkelt spørgsmål.

Resultater

390.000 eksponeringer på de 4 uger kampagnen kørte.

Google

Jesper Vangkilde

Kommunikationschef

Manja Lykke Brichmann

Senior Brand Marketing Manager

DMJX Kreativ Kommunikation

Simone Westergaard Nielsen

Kreativ

Emil Gammeltoft

Kreativ

Jesper Hansen

Mentor

Samarbejdspartnere


Oplever du problemer med votering?

Nedenstående kan afhjælpe dine udfordringer.