Kampagnen er en vinder, fordi den på legende vis forener medie og budskab i ét bøjeligt greb. Ved at placere sætningen "hvordan bøjes bus?" henover bussens knæk, aktiveres både en grammatisk dobbeltbetydning og det fysiske design af selve bussen. Det gør kampagnen kort, umiddelbar og skarp- præcis som spørgsmålet den stiller.
Flere og flere studerende bruger AI som ChatGPT i skolen, men det er ikke altid, man får korrekte eller troværdige svar, især ikke når det handler om retskrivning. Det er vigtigt at kunne skrive rigtigt, og det kræver gode værktøjer. Kampagnen “Hvordan bøjes bus?” har til formål at vise studerende, at ordbogen.com er et pålideligt sted at få hjælp til stavning, bøjning og oversættelse.
Kampagnen henvender sig til studerende, der bevæger sig i det offentlige rum – hvad enten de er på vej i skole eller på vej til en café for at læse op. Buslinje 2A er valgt, fordi den kører gennem det centrale København, hvor mange studerende dagligt færdes
1 bushøjreside i 4 uger
Strategien er at være så relevant som muligt, både i valg af medie og timing. Ved at bruge buslinje 2A, som mange elever dagligt bruger eller ser i København, møder vi målgruppen på det rigtige sted og på det rigtige tidspunkt.
I en i perioden på 4 uger fik bussen 242.566 eksponeringer.
Budskabet er blevet set af titusindvis af mennesker i Københavns gader i løbet af de fire uger, hvor den var på gaden. Bussen blev herudover delt af flere på sociale medier