Denne kampagne er en vinder, fordi den kombinerer bus-mediet med en menneskelig indsigt og er rigtig godt timet til at tale ind i den store skiferie-uge i Danmark. Kort sagt, så minder den danskerne og i særdeleshed buspassagererne om at deres venner er på skiferie, mens de er på vej til Bellahøj, Valby station eller hvor de nu er på vej hen. Og på den måde skifter destinationen og gør budskabet ekstra relevant for modtageren.
Branding af Fernet-Branca ved at anvende kampagne perioden til en aktuel ferieform - skiferie - sammenkædet med mediet der anvendes og den eksponerings situation som den potentielle bruger er i. Relevans, humor og timing optimere helt givet kampagnens opmærksomhed og effekt
21-55-årige ski-interesserede og især dem, der ikke er kommet afsted på skiferie, og hvor det derfor er ekstra bittert at de sidder i en dansk rutebus og ikke i en ski-bus på vej til et skiresort
Kampagnen kørte i uge 7 og 8, som er de helt store skiferie-uger i Danmark.
Strategien er at være ultra-relevant både i valg af bus-mediet og i valg af timing, så målgruppen føler at vi forstår dem og er deres ven i en bitter stund.
Salget stiger støt.
Billeder af bussen blev dog delt og kommenteret ivrigt på sociale medier og det er jo et godt tegn.
Bussen havde 390.000 eksponeringer