Bussen, der batter i en kold tid, er en vinder, fordi den demonstrerer et stærkt kreativt sammenspil mellem aktualitet, eksponeringssituation og produkt. Man har udnyttet bussens velkendte udseende og tvistet dette med kombinationen af de gule isoleringsbatts, træskelettet, Santanders røde brand farve og budskabet om at komme indenfor i varmen
Denne kampagne kørte i december 2022, da temperaturerne var lave og energipriserne høje. Santander-bussen er derfor et eksempel på et stærkt samspil mellem aktualitet, eksponeringssituation og produkt. En optimal anvendelse bussen der med enkle virkemidler illustrerer en relevant løsning på en krise som alle mærkede på egen krop og pengepung.
I den kolde vintertid med tårnhøje energipriser, hvor boligejere gjorde alt for at spare på varmen, var det oplagt at tale om lån til energiforbedring af boliger. Og når vi samtidigt alle kender følelsen af at træde ind i en lun bus, efter tænderklaprende ventetid ved stoppestedet, så går det hele pludselig op i en højere enhed.
Kampagnen var timet med december måned, hvor det var dyrt at varme boligen op – og hvor de fleste danskere i forvejen var økonomisk pressede af høj inflation og indkøb til julen. Vi valgte at køre kampagnen på buslinje 1A, fordi den kører gennem tre store kommuner og er en af de mest benyttede af Movias buslinjer med ca. 5,6 mio. passagerer om året.
Santander Consumer Bank ønsker at være et alternativ til traditionelle banker for den brede befolkning. Da banken netop havde lanceret deres Energilån Plus og en online energiberegner, foreslog vi dem at skabe ekstra opmærksomhed omkring energiforbedringer i bybilledet.
Santander Consumer Bank blev endnu mere relevante for boligejere og øgede deres markedsandel. Sune Mejding, Nordisk Brand Ansvarlig hos
Santander Consumer Bank, siger: ”At forbrugerne ønsker at tage energirigtige valg, udgør en forretningsmulighed, og vi er som bank opsatte på at være der for at støtte vores kunder og samarbejdspartnere i denne omstilling”.