Bussen der batter i en kold tid

Advance

for

Santander Consumer Bank

Kategori :

Startdato:

28/11/2022

Slutdato:

25/12/2022

Hvorfor er denne kampagne en vinder

Bussen, der batter i en kold tid, er en vinder, fordi den demonstrerer et stærkt kreativt sammenspil mellem aktualitet, eksponeringssituation og produkt. Man har udnyttet bussens velkendte udseende og tvistet dette med kombinationen af de gule isoleringsbatts, træskelettet, Santanders røde brand farve og budskabet om at komme indenfor i varmen

Kampagnens formål

Denne kampagne kørte i december 2022, da temperaturerne var lave og energipriserne høje. Santander-bussen er derfor et eksempel på et stærkt samspil mellem aktualitet, eksponeringssituation og produkt. En optimal anvendelse bussen der med enkle virkemidler illustrerer en relevant løsning på en krise som alle mærkede på egen krop og pengepung.

Målgruppe og målgruppeindsigt

I den kolde vintertid med tårnhøje energipriser, hvor boligejere gjorde alt for at spare på varmen, var det oplagt at tale om lån til energiforbedring af boliger. Og når vi samtidigt alle kender følelsen af at træde ind i en lun bus, efter tænderklaprende ventetid ved stoppestedet, så går det hele pludselig op i en højere enhed.

Timing og Dosering

Kampagnen var timet med december måned, hvor det var dyrt at varme boligen op – og hvor de fleste danskere i forvejen var økonomisk pressede af høj inflation og indkøb til julen. Vi valgte at køre kampagnen på buslinje 1A, fordi den kører gennem tre store kommuner og er en af de mest benyttede af Movias buslinjer med ca. 5,6 mio. passagerer om året.

Strategi

Santander Consumer Bank ønsker at være et alternativ til traditionelle banker for den brede befolkning. Da banken netop havde lanceret deres Energilån Plus og en online energiberegner, foreslog vi dem at skabe ekstra opmærksomhed omkring energiforbedringer i bybilledet.

Resultater

Santander Consumer Bank blev endnu mere relevante for boligejere og øgede deres markedsandel. Sune Mejding, Nordisk Brand Ansvarlig hos
Santander Consumer Bank, siger: ”At forbrugerne ønsker at tage energirigtige valg, udgør en forretningsmulighed, og vi er som bank opsatte på at være der for at støtte vores kunder og samarbejdspartnere i denne omstilling”.

Santander Consumer Bank

Sune Mejding

Nordisk Brand Ansvarlig hos Santander Consumer Bank

Advance

Annemette Elkær

Graphic Designer

Roxana Ciocsan

Senior Digital Designer

Thomas Østerby

Production, final artwork

Mads Hald

Executive Creative Director

Fergus Kenny

Creative Director

Michael Sten

Creative Director

Samarbejdspartnere


Billeder

Watch Video

Oplever du problemer med votering?

Nedenstående kan afhjælpe dine udfordringer.