Bus Med Ost (BMO)

Accenture Song

for

Arla Klovborg

Kategori :

Startdato:

07/04/2025

Slutdato:

30/04/2025

Hvorfor er denne kampagne en vinder

Kampagnen er en vinder, fordi den både bygger på det kulturelle fænomen, BMO’en er i København, og fordi den udnytter den ikoniske gule farve på busserne til at brande ost i Arla Klovborgs navn. Det sker med en lille, sjov og enkel twist i betydningen af tre bogstaver, som alle kender og bruger i hverdagen – og som, kombineret med oste-looket på bussen, bringer smil frem hos de mange BMO-gæster ved de hypede bagerier, som buslinje 23 passerer gennem 'BMO-bæltet': Valby, Vesterbro, København K, Østerbro og Hellerup.

Kampagnens formål

I København har der de seneste år været en enorm hype omkring BMO’en (bolle med ost) og de mange nye og moderne bagerier, der sælger dem. Det er blevet et fast ritual for de lokale at besøge dem ofte, og også turister valfarter til byens mange bagerier i jagten på den bedste BMO. Formålet med kampagnen var derfor, med et glimt i øjet, at ride med på hypen og brande Arla Klovborg som en naturlig del af BMO-fænomenet – lige ude foran byens mange bagerier.

Målgruppe og målgruppeindsigt

Kampagnen rammer Københavnerne i øjenhøjde – lige ude foran deres elskede bagerier. Den henvender sig derfor til alle lokale, der nyder de mange hypede og velbesøgte bagerier rundt omkring i byen – både de unge studerende, de ældre pensionister og alle dem midt i mellem.

Timing og Dosering

1 fuldfolieret bus højreside i 4 uger i april, hvor folk begynder at flokkes om bagerierne.

Strategi

Ved at lade bussen (linje 23), med vores enkle twist på tre velkendte bogstaver, kører gennem det store ’BMO-bælte’ i København – og samtidig koble ost med bussens karakteristiske gule farve – sikrer vi, at Arla Klovborg står frisk i erindringen hos målgruppen, næste gang de handler ind. Måske endda til en bolle med ost derhjemme.

Resultater

Bussen fik 390.000 eksponeringer på de 4 uger hvor den var på gaden.

Arla Klovborg

Marianne Forsingdal

Brand Manager Arla Foods

Accenture Song

Alexander Binger

Senior Art Director

Mathias Juel

Copywriter

Lene Gaarde

Final Art

Samarbejdspartnere

Out of Home Media Danmark

Watch Video

Oplever du problemer med votering?

Nedenstående kan afhjælpe dine udfordringer.