Kampagnen er en vinder, fordi den både bygger på det kulturelle fænomen, BMO’en er i København, og fordi den udnytter den ikoniske gule farve på busserne til at brande ost i Arla Klovborgs navn. Det sker med en lille, sjov og enkel twist i betydningen af tre bogstaver, som alle kender og bruger i hverdagen – og som, kombineret med oste-looket på bussen, bringer smil frem hos de mange BMO-gæster ved de hypede bagerier, som buslinje 23 passerer gennem 'BMO-bæltet': Valby, Vesterbro, København K, Østerbro og Hellerup.
I København har der de seneste år været en enorm hype omkring BMO’en (bolle med ost) og de mange nye og moderne bagerier, der sælger dem. Det er blevet et fast ritual for de lokale at besøge dem ofte, og også turister valfarter til byens mange bagerier i jagten på den bedste BMO. Formålet med kampagnen var derfor, med et glimt i øjet, at ride med på hypen og brande Arla Klovborg som en naturlig del af BMO-fænomenet – lige ude foran byens mange bagerier.
Kampagnen rammer Københavnerne i øjenhøjde – lige ude foran deres elskede bagerier. Den henvender sig derfor til alle lokale, der nyder de mange hypede og velbesøgte bagerier rundt omkring i byen – både de unge studerende, de ældre pensionister og alle dem midt i mellem.
1 fuldfolieret bus højreside i 4 uger i april, hvor folk begynder at flokkes om bagerierne.
Ved at lade bussen (linje 23), med vores enkle twist på tre velkendte bogstaver, kører gennem det store ’BMO-bælte’ i København – og samtidig koble ost med bussens karakteristiske gule farve – sikrer vi, at Arla Klovborg står frisk i erindringen hos målgruppen, næste gang de handler ind. Måske endda til en bolle med ost derhjemme.
Bussen fik 390.000 eksponeringer på de 4 uger hvor den var på gaden.