Kampagnen er en vinder, fordi den kombinerer bus-mediet med Birdie-produktets kernefunktion samt videnskabelig fakta – og så er den også godt timet til at tale ind i de kommende varme sommermåneder, hvor behovet for at lufte ud derhjemme er allerstørst. Kort sagt, så minder bussen danskerne og alle buspassagererne om at lufte ud hjemme hos dem selv, imens den viser hvor mange gange (antal stop) den selv “lufter” ud mod dens destination. Bussen er nemlig rigtig god til at lufte ud, og ved at bruge både destinationen og bussens mange stop, gøres budskabet omkring udluftning i hjemmet ekstra relevant for målgruppen.
Branding af Birdie ved at anvende kampagneperioden i start foråret – og de kommende varme måneder – sammenkædet med mediet der anvendes og den eksponering den potentielle bruger befinder sig i. Relevans, indsigt, fakta og timing er med til at optimere kampagnens opmærksomhed og effekt.
Alle der bevæger sig i bybilledet.
Kampagnen kørte i 4 uger i april, hvor alle trænger til at få luftet ud derhjemme ;)
Strategien er at være relevant både i valg af bus-medie, faktabaseret information og timing, så brugerne føler at vi oplyser dem – og med deres helt nye viden, får lyst at tjekke Birdie ud. Og lufte lidt mere ud derhjemme.
Bussen havde 390.000 eksponeringer og blev delt og kommenteret på LinkedIn og Instagram.
Og så en masse omtale på Birdies egne sociale kanaler.
115.000 organiske visninger
1363 likes
94 comments
14 delinger